Skip to main content

Zakelijk Duits voor salesprofessionals

Wilt u als account- of salesmanager/directeur succesvol zaken doen in Duitsland? Of Duits leren om  correct en gemakkelijk te communiceren? Kies dan een cursus Duits voor salesprofessionals op maat. Daarmee vergroot u uw kansen op de Duitstalige markt én op de arbeidsmarkt in Nederland. Bij Academie Aan de Angstel krijgt u een cursus Duits voor salesprofessionals die volledig is afgestemd op uw specifieke wensen.

Volledig op uw wensen afgestemd

  • Krijgt u liever ’s ochtends vroeg of 's avonds les? Geen probleem.
  • Komt u alleen of met anderen? We passen het programma aan.
  • Wilt u focus op telefoneren, of liever op schrijven? Het kan ook allebei.

Bij Academie Aan de Angstel zijn we flexibel. Bijna op het overdrevene af. Vraag naar wat we voor u kunnen betekenen. We komen er samen vast wel uit. 

Academie Aan de Angstel helpt u met:

  • leren voeren van gesprekken met prospects en klanten in informeel én in zakelijk Duits
  • een succesvol verloop van uw verkoopgesprekken
  • een professionele presentatie van uw dienstverlening of product

Wat leert u in de cursus Duits voor salesprofessionals?

In een cursus Duits voor salesprofessionals komen de volgende onderwerpen aan bod:

Het eerste contact met Duitsers

De eerste indruk telt. Wanneer u voor de eerste keer met een Duitser praat, is het belangrijk dat u snel aanvoelt hoe u hem of haar aanspreekt en weet hoe u zich voorstelt. In deze les leert u de eerste gesprekken te voeren in combinatie met omgangsvormen en zakelijke idiomen. U leert iemand begroeten, uzelf voorstellen, vragen stellen om uw gesprekspartner en zijn business te leren kennen en adequaat reageren.

 

 

Presentatie van uw bedrijf of organisatie
Wat een Duitser wil horen om overtuigd te raken dat hij met u zaken moet doen, leert u als u in het Duits uw bedrijf of organisatie presenteert. In de module ‘Presentatie van uw bedrijf of organisatie’ werken we dan ook niet uitsluitend aan het juiste taalgebruik, maar ook aan de inhoud en de opbouw van uw presentatie of elevator-pitch. Dit doen we met behulp van uw input zoals uw website of presentatie in combinatie met zakelijke idiomen.
Presentaties van uw product of dienstverlening

Als salesprofessional wilt u uw product of dienstverlening niet alleen presenteren, maar ook alle vragen van prospects en klanten gedetailleerd kunnen beantwoorden. In de module ‘Presentatie van uw product of dienstverlening’ leert u met behulp van zakelijke idiomen in combinatie met de voor uw product of dienstverlening toegepaste woordenschat over alle ins en outs van uw product of dienstverlening te spreken.

Beursgesprekken voeren
Mocht u op beurzen in Duitsland staan dan nemen we deze module in uw cursus op. U heeft al geleerd over uw product of dienst te spreken. Aanvullend leert hoe u bezoekers aanspreekt en ervoor zorgt dat zij aanvullende gegevens achterlaten.
Zakelijke telefoongesprekken voeren

De telefoon is de beste vriend van een salesprofessional. Hiermee heeft u direct contact met uw prospects en klanten. Weet u hoe een Duitser zich aan de telefoon meldt of gedag zegt? Weet u hoe u naar de gewenste gesprekspartner vraagt als u de telefoniste aan de telefoon krijgt? In deze module leert u Duitse telefoontaal begrijpen en gebruiken.

E-mails schrijven

Als salesprofessionals is het schrijven en beantwoorden van e-mails onderdeel van uw dagelijkse werk. Goed schrijven is een vaardigheid die u niet alleen in uw eigen taal, maar zeker ook in het Duits op een hoog niveau hoort te beheersen. Zeker als uw contactpersonen hogere posities bekleden!
In deze lessen besteden we aandacht aan het schrijven van e-mails in zakelijk Duits. De geschreven zakelijke taal is formeler dan we in Nederland gewend zijn. We leggen de gesproken en de geschreven taal naast elkaar. U leert belangrijke idiomen kennen en te gebruiken. Na afloop van deze module weet u hoe u een e-mail begint en eindigt en bent u met Duitse spellingsregels vertrouwd. Aan de hand van uw eigen e-mails bouwt u een bestand aan zinnen op die u telkens opnieuw kunt gebruiken. Ook krijgt u tools aangereikt die u helpen uzelf te corrigeren.

Afspraken maken

Welke idiomen bij het maken van afspraken horen en hoe u afspraken maakt, verzet of afzegt, leert u in deze module. Daarnaast komt er van alles aan de orde wat met tijd te maken heeft. Dat kunnen uitdrukkingen zijn zoals ‘einen Termin vereinbaren’ of typische fouten zoals het verschil tussen ‘Uhr’ en ‘Stunde’ of ‘am’ en ‘um’. U leert de Duitse idiomen en deze praktisch toe te passen.

Smalltalk en netwerken
Met een trouwe klant gaan gesprekken weleens over andere onderwerpen dan zaken. U leert welke onderwerpen wel of besproken kunnen worden in Duitsland. In de lessen spreken we over het werk, de marktontwikkelingen, het weer of de vakantie.
Zakelijke grammatica
In elke les besteden we aandacht aan zakelijke grammatica. Geen rijtjes stampen of zinnen ontleden, maar fouten vermijden die tot misverstanden of pijnlijke situaties kunnen leiden. Denk daarbij aan het correcte gebruik van ‘Sie’ en ‘du’ of ‘Sie’ versus ‘Ihnen’. Door de nauwe verwantschap van het Duits met het Nederlands worden vaak typische fouten gemaakt. Deze fouten worden met behulp van speciale leertechnieken verholpen.
Duitse zakencultuur en omgangsvormen

Alleen als u uw prospects en klanten kent en hun werk- en zakencultuur begrijpt, zult u gemakkelijker zaken met ze kunnen doen. In deze module leert u uw zakenpartner kennen en begrijpen. Hoe zijn ‘de Duitsers’ eigenlijk? Waarom zijn en handelen ze anders dan Nederlanders? Na afloop heeft u inzicht in de verschillen en overeenkomsten en bent u in staat situaties goed in te schatten.

Klachtencommunicatie en moeilijke gesprekken
Een ontevreden klant of een verkeerd geleverd product – het overkomt iedereen. Moeilijke gesprekken voeren vergt ‘Fingerspitzengefühl’ en een goede beheersing van communicatieve vaardigheden. In deze module besteden wij aandacht aan moeilijke gesprekken. Na deze module heeft u gespreksvaardigheden ontwikkeld waarmee u lastige situaties professioneel kunt oplossen.

Wat zijn de resultaten van uw cursus Duits voor Sales professionals?

Deze cursus biedt u de volgende voordelen:
  • U bent goed voorbereid op gesprekken met uw prospects en klanten.
  • U bent vertrouwd met zakelijke vocabulaires en idiomen.
  • U bent vertrouwd met de omgangsvormen in een zakelijke context.

  • U beheerst de Duitse taal mondeling en schriftelijk op professioneel niveau.
  • U voelt zich een stuk ontspannener in het contact met Duitstalige klanten.

Met welke aanpak krijgen we dat voor elkaar?

Dat vertellen we u uitgebreid op onze pagina Werkwijze.

Voor wie is onze cursus Duits voor Sales professionals interessant?

Onze cursus Duits voor Salesprofessionals is met name interessant voor
  • verkopers
  • internationale salesmanagers/directeuren en accountmanagers/directeuren van bedrijven die in Duitstalige landen zakendoen

  • ondernemers en startups die hun product of dienst naar een Duitstalig land exporteren
  • managers/directeuren in diverse branches zoals logistiek of handel

Maatwerk

Wij passen het tempo en het niveau individueel aan op uw specifieke situatie. Wilt u weten wat uw niveau is? Laat dan uw Duits beoordelen in een vrijblijvend intakegesprek.

 

Welke lesvorm kiest u?

Maak een keuze uit de volgende lesvormen:
  • privéles
  • groepsles

Waar vindt uw cursus Duits voor Sales professionals plaats?

U heeft de keuze uit de volgende mogelijkheden:
  • op onze locatie in Abcoude
  • incompany bij uw bedrijf
  • online via Zoom

Meer weten?

Neem contact met ons op. 

Waarom Duits leren bij Academie Aan de Angstel?

  • Leer Duits van native speakers
  • Leren door gewoon te DOEN
  • Voel je zelfverzekerder in de Duitse taal
  • Duurzaam Duits leren: ons bedrijf is klimaatneutraal
  • Leren via videoconferencing
  • Ook 's avonds of in het weekend

Wat klanten zeggen...

Cursus Duits voor Salesmanagers binnendienst en buitendienst, accountmanagers

Mogelijk ook interessant